Wielomilionowa oglądalność Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym!

Transmitowane w kanałach TVN Warner Bros. Discovery Mistrzostwa Świata Planica 2023 przyciągnęły przed ekrany w sumie blisko 11 milionów widzów! Największymi hitami były oczywiście konkursy skoczków narciarskich, które oglądał co trzeci widz w Polsce!

Kilkanaście milionów Polaków oglądało MŚ Planica 2023

Światowy czempionat w narciarstwie klasycznym dobiegł końca w niedzielę 5 marca. Teraz nadszedł czas podsumowań. Transmitowane w TVN, Metro, Eurosport 1 i Eurosport 2 mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym rozgrywane w Planicy zakończyły serię trzech imprez rangi mistrzowskiej na antenach TVN Warner Bros. Discovery. Wcześniej widzowie Eurosportu i użytkownicy Eurosportu Extra w Playerze mogli śledzić mistrzostwa świata w narciarstwie alpejskim w Courchevel i Meribel oraz mistrzostwa świata w narciarstwie dowolnym i snowboardzie rozgrywane w Bakuriani. Kluczowym wydarzeniem sezonu zimowego dla polskich kibiców była jednak rywalizacja o medale w skokach narciarskich.

„Konsekwentnie rozwijamy sportową ofertę TVN Warner Bros. Discovery i fakt, że po raz pierwszy transmitowaliśmy tak prestiżowe wydarzenie jak mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym w TVN i Metrze, to tego najlepszy wyraz. Stale udoskonalamy relacje, aby przekazywać widzom sportowe emocje na najwyższym poziomie. Końcówka sezonu Pucharu Świata w skokach narciarskich zapowiada się pasjonująco, zapraszam więc wszystkich na kolejne transmisje” – powiedział Bogdan Czaja, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Group Vice President Programming & Operations TVN Warner Bros. Discovery.

Prowadzone od 22 lutego do 5 marca relacje z Planicy na antenach TVN Warner Bros. Discovery oglądało blisko 11 milionów widzów – poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym grupy. Największą popularnością cieszyły się konkursy mężczyzn na skoczni normalnej, dużej oraz drużynówka. W TVN i Eurosporcie oglądało je średnio 3,6 mln widzów przy 31-procentowym udziale w rynku. Oznacza to, że walkę polskich skoczków o medale śledził co trzeci widz w Polsce. Średnia oglądalność wszystkich transmisji z Planicy wyniosła 351 tys. osób.

Równie imponująco przedstawiają się statystyki treści dotyczących mistrzostw świata na platformach społecznościowych Eurosportu. Użytkownicy Facebooka, TikToka i YouTube’a Eurosportu obejrzeli aż 15,1 mln minut treści! Posty na Facebooku, TikToku, YouTubie, Twitterze i Instagramie wygenerowały blisko 52 mln odsłon przy 3,5-milionowym zaangażowaniu.

MŚ w Planicy nie wieńczą jednak sezonu 2022/23 w sportach zimowych. Przed skoczkami juz w najbliższych dniach kolejne wielkie wyzwanie. Dokładnie w piątek 10 marca rozpocznie się najbardziej wymagający cykl w Pucharze Świata, czyli Raw Air 2023. Dzień w dzień aż do do 19 marca skoczkowie będą rywalizować na trzech norweskich skoczniach. Kolejno w Oslo, Lillehammer i Vikersund.

Stacja TVN pokaże wszystkie konkursy Raw Air 2023, a widzowie Eurosportu obejrzą również prologi (kwalifikacje), których wyniki zaliczane są do klasyfikacji generalnej norweskiego turnieju. Łącznie czeka nas więc aż osiemnaście punktowanych serii w dziesięć dni!!!

Źródło: Sport1.pl/TVN Warner Bros. Discovery (materiały prasowe)

5 / 5. Ocen: 3

Bartosz Czykier

Zajmuję się na blogu głównie newsami ze świata sportu, przede wszystkim siatkówka i piłka nożna, interesuję się również polityk i zakładami sportowymi.
Back to top button